Politik och Humletorp



Inte helt ovanligt nog har jag låtit bli att uppdatera bloggen på cirkus två veckor. Ingen skräll där inte. Nåja, jag kan ju faktiskt skylla på att jag har haft skola och kommit hem sent trots att jag inte har några läxor på Klara, mohahaha!.


Hur som haver, politik. Igår avgjordes det där valet, det där som inte riktigt gick som många hoppades. SD kom in i riksdagen. När man filmade de olika partiernas valvakor kunde man se hur vissa grät då de fick reda på detta. Ohly vägrade sminkas i samma rum som Åkesson efteråt. Kanske lite omoget, men på samma gång ett bra sätt att visa att man faktiskt inte tänkt beblanda sig med främlingsfientliga partier. Samtidigt måste ju både Alliansen och Oppositionen prata med SD förr eller senare, även fast de inte tänkt ta i partiet med tång. Om man nu inte planerat att frysa ut partiet och dess medlemmar totalt och bara ignorera problemet? Nåja, vi får väl se vart det här leder...
Jag har aldrig varit speciellt intresserad av politik, det kan jag erkänna, kanske för att politik varit något man bara uppmärksammat under valen. Under förra valet var jag inte ens tretton. Nu har jag dock börjat få upp ögonen för det. Diskuterar hej vilt med far min, och funderar på att gå med i CUF. Vi får se hur det blir med det, men någon politisk blogg kommer det här minsann inte bli.

Till något roligare: Humletorp! Ja, hela media åkte ju dit, ettor, tvåor och treor. Treorna spelade in film, och vi yngre medverkade på ett eller annat vis. Det blev en himla massa kortspel dock, mest neger och president. Eller var det tysk och president...? Nåja, kul var det i alla fall, och att lära känna folk från andra klasser än ens egen är ju aldrig fel.

Oj, oj, oj, vilket vuxet språk det blev i det här inlägget, det var ju inte riktigt meningen. Och en himla massa politiksnack blev det också. Ehm, ja, snart återgår det nog till bilder och sånt där jag brukar skriva om. För övrigt funderar jag på att söka efter-skolan-och-på-helger-jobb. Har dock ingen aning om vart jag skulle kunna tänka mig att jobba, men McD eller BK är inte speciellt lockande i skrivande stund.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0