Vandring och knott



Som nämnt i förra inlägget var jag i Härjedalen mellan söndag och torsdag. Trevligt var det och träningsvärk fick jag inte en enda gång...

Första dagen satte vi oss alltså i bilen senare än planerat runt halv tio och började den fem timmar långa bilesan. Stannade och åt vid ett ställe som hette Millans hörna, passande nog. Väl framme vid stugan med den fina utsikten om det inte varit för ett par tallar packades det upp saker och bäddades. Sedan blev det köp av fiskekort, och så fiskning. Det fångades inte en enda fisk, men myggen och knotten verkade älska mig.


Andra dagen
snörades vandringsskorna och vi gick upp på Digerdödenvålen som låg 1032 meter över havet. Satt och fikade vid vad som senare skulle visa sig vara ett stup, huh. Efter det var vi rätt trötta, så tillbaka i stugan lästes det en del, innan vi alla somnade. På kvällen blev det metning i en bäck, där lilla lillasyster lyckades dra upp tio fast jag påstår att det bara var åtta öringar, medan jag fick upp storartade två. Nåja...


Tredje dagen
 påstod jag yr.no att det skulle bli regn, så vi tog en sväng i Härjedalen istället. Bland annat besökte vi Sveg, deras största ort för stad är det inte tillräckligt stort för att vara. Även denna kväll blev det fiske, med mygghatt den här gången, så att vi inte skulle bli uppätna hallelujah(!).


Fjärde dagen
klättrade vi upp för ännu ett fjäll som jag råkat glömma namnet på, där vi träffade på renar. Spelade dessutom in en massa småvideos där, får se om jag kan sätta ihop dem till något... Även denna kväll skulle det fiskas, men jag var utmattad, och stannade istället i stugan där jag började läsa Män som hatar kvinnor. Gillade den inte alls förra gången jag började på den, men nu är den nästan urläst, heh.

Femte dagen blev det hemfärd på himla hemska krokiga vägar. Pizza i Malung som smakade bra och var mycket godare än den i Grums. Japp, det var den semestern!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0