Humlor och regn



Utanför lägenhetsfönstret regnar det eller, vänta, det slutade visst precis och himlen är dystert grå. Igår läste jag ut Vad skulle du ha valt av Annika Thor och Eldens hemlighet av Henning Mankell. Har aldrig läst något av Henning Mankell förr, men funderar på att kanske läsa Wallander fast Beck är tre triljarder gånger bättre. Vet inte riktigt vad jag tyckte om böckerna, fick samma känsla av dem trots att de var helt olika. Den första kändes som om den handlade om för allvarliga saker för så unga människor, och den andra hade jag svårt att sätta mig in, på något vis.
Humlan på bilden kröp omkring i mitt fönster imorse, och jag var tvungen att ta en bild på den innan jag lät den flyga iväg. Egentligen tycker jag inte vidare mycket om insekter förutom nyckelpigor ;) men humlor är ganska söta.


Kommentarer
Postat av: sabina

älskar humlor,tack föresten

2010-07-15 @ 18:06:16
URL: http://kjolhelaveckan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0