Kickbike och minifestival



Whoopsie daisy, har visst inte skrivit på två veckor. Ehum, sorry about that.

Ja, för tidigt den sjätte bar det av mot nordligaste Värmland, men vi stoppades efter femtio meter av en punktering. Typiskt, va? Nåja, vi kom till sist fram i alla fall. På lägret var jag enda tjejen och äldst, så det var konstigt udda spännande. Fick testa att skjuta lerduvor, och jag gillade det! Testade dessutom kickbike med hund, vilket i princip är en cykel som man står på där en eller två hundar spänns framför och drar. Kul var det, tror minsann att Kelly-boll borde testa det för att få upp konditionen... Det blev dessutom till min stora lycka ridning, och eftersom jag var den enda som ridit förut sattes jag på den krångligste hästen. Nåja, hjälpte till en hel del med hästarna under helgen, och då var ju min lycka gjord. Spökkväll var det på lördagskvällen, och så tävlingar på söndagen. Mitt lag kom tvåa av tre, go lag 3! Kul hade jag i alla fall, men inga bilder efter helgen, tyvärr.

I fredags var det Folk & Rock festivalen i Segmon, så det blev en tur dit. Egentligen åkte vi bara dit för att se First Aid Kit, men när vi ändå var där kikade vi på Top Cats och de galna fylledansarna också.

Sommaren börjar sorgligt nog lida mot sitt slut (Vänta, va?! Jag älskar ju hösten...?) men en bra sommar har det varit. Har umgåtts med folk jag tycker om och haft det allmänt roligt, och det är ju aldrig fel. På onsdag blir det skola (aaaaaaaah, nervös!), och snart dags att börja längta efter höstlov, kanske?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0